Program sCOOLFOOD u Italiji provodi upravo Zaklada Monte dei Paschi di Siena, neprofitna organizacija usmjerena na edukaciju djece i mladih o održivim prehrambenim navikama i životnim stilovima. Program promiče svijest o povezanosti prehrane, okoliša i društvene odgovornosti. U suradnji s lokalnim školama, Zaklada implementira sCOOLFOOD kroz radionice, interaktivne lekcije i školske projekte koji potiču učenike na razmišljanje o održivosti hrane, smanjenju otpada i zdravim životnim navikama. Uključuje i suradnju s nastavnicima i školskim osobljem kako bi se osigurala integracija ovih tema u školski kurikulum.
Program sCOOLFOOD „Činimo dobro Otiskom srca“ u Hrvatskoj provodi Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva u suradnji s brojnim osnovnim i srednjim školama diljem zemlje. Ova hrvatska inačica međunarodnog programa usmjerena je na edukaciju djece i mladih o održivosti hrane i okoliša kroz povezivanje prehrane, poljoprivrede, energije, životnih stilova i smanjenja otpada, u skladu s globalnim ciljevima održivog razvoja i UN-ovom Agendom 2030.
U sklopu hrvatske inačice obrazovnog modula sCOOLFOOD, koji se provodi u okviru Programa “Činimo dobro Otiskom srca”, na studijskom putovanju u Sienu našu školu predstavljale su ravnateljica Linda Kolega Babajko i učiteljica 4. razreda Područne škole u Kalima Ana-Marija Hatadi Ostojić, koja ovaj projekt provodi sa svojim učenicima.
Prvi sastanak održan je 15. svibnja 2025. godine u povijesnoj zgradi Zaklade Monte dei Paschi di Siena. Na početku susreta povjesničarka je sudionike upoznala s plemićkom obitelji Sansedoni i bogatom poviješću palače u kojoj su živjeli. Nakon obilaska palače, predstavnici zaklade predstavili su njezin rad – osnovana 2016. godine, Zaklada Monte dei Paschi di Siena djeluje s ciljem unaprjeđenja kvalitete života u Toskani.
Sljedećeg dana, 16. svibnja 2025. uslijedio je posjet Osnovnoj školi Peruzzi u Sieni. Učitelji su bili podijeljeni u manje skupine i prisustvovali su nastavnim satima u kojima se integrira sCOOLFOOD pristup. Teme nastave bile su “energija” i “emocije”, a svaku temu su zajedno obrađivali nastavnici dvaju različitih predmeta. Na taj način učenici su imali priliku istu temu sagledati iz različitih znanstvenih i životnih perspektiva. Takav način rada učinio je nastavu izuzetno dinamičnom, interaktivnom i poticajnom, ostavljajući snažan dojam na hrvatske sudionike.
Studijsko putovanje bilo je izvrsna prilika za razmjenu iskustava i primjera dobre prakse te poticaj za daljnje unaprjeđenje održivog obrazovanja u našoj školi.










