Terenska nastava učenicima omogućuje zorno učenje u izvornoj stvarnosti te stjecanje osobnog iskustva i doživljaja. Osim obrazovnih ishoda cilj terenske nastave je i osobni i socijalni razvoj gdje učenici prilagođavaju i usklađuju svoje ponašanje s pravilima u skupini te razvijaju komunikacijske kompetencije uvažavajući odnos s drugima.
U petak, 4. travnja 2025. godine, učenici šestih razreda bili su na terenskoj nastavi u Zadru. Nastava se održavala u okviru tri predmeta Matematika, Hrvatski i Glazbeni odgoj pa su ih pratile profesorice Marija Perin i Marijana Sorić te magistra glazbe Martina Latin Kolega.
Okupljanje je bilo na trajektnom pristaništu, dvadeset minuta prije isplovljavanja u 8.10. Nakon prebrojavanja učenici su se udobno smjestili u katamaran Judita koji je u Vatikanu dobio ime Catamarano Papale jer je papa Ivan Pavao II. njime plovio kad je za svoje stoto apostolsko putovanje izabrao Hrvatsku. Kratka plovidba mirnim morem i učenici su već u 8.35 bili u redu za iskrcaj.
Laganim hodom kroz Morska vrata učenici su zakoračili u staru jezgru Zadra i odmah se zaputili k zadarskoj rivi kako bi, neki prvi put, čuli Morske orgulje. Okupivši se oko orgulja magistra Martina Latin Kolega održala je predavanje o ideji, nastanku i posebnostima ovog eksperimentalnog glazbenog instrumenta. Istaknula je, između ostalog, da je to djelo hrvatskog arhitekta Nikole Bašića, da je građeno od cijevi različitih dužina, promjera i nagiba, kako niti jedan zvuk koji proizvedu ove orgulje nije isti, da zvuk često dopire i do našeg otoka te kako je ovo jedinstveno umjetničko glazbeno djelo u svijetu.
Iako su melodije tog jutra bile umirujuće te privlačile učenike da još ostanu na Rivi, uputili su se prema sljedećoj zadarskoj posebnosti i zanimljivosti – Muzeju antičkog stakla. Ispred povijesne palače Cosmacendi, u kojoj je smješten Muzej antičkog stakla, čekala nas je naša vodičica. Nakon srdačne dobrodošlice provela je učenike kroz stalni postav Muzeja koji se proteže na nekoliko katova, a podijeljen je na tematske cjeline. Tako su učenici mogli čuti, vidjeti i pročitati o samim počecima proizvodnje stakla, legendu o pronalasku stakla, upoznati lokalitete na kojima su pronađeni predmeti, vidjeti vidjeti zbirku arheoloških artefakata od stakla koji su se koristili u svakodnevnom životu u antičko vrijeme (i čuti priče vezane uz njih) – predmeti koji su se koristili u medicini, kozmetici, za uljepšavanje , nakit (učenicima je uživo prezentiran postupak izrade perlica od stakla za izradu nakita), žigovi (kao današnje “marke”), kuhinjski pribor (svečani i svakodnevni), posude za ulja i pomasti te na kraju izvorne posude i urne u kojima se pokapalo mrtve među kojima se ističu amfore u kojima su pokapali samo djecu. Cjelokupni dojam zaokružen je radionicom u kojoj su učenici vidjeli uživo proces nastanka predmeta od stakla – od taljenja preko puhanja i oblikovanja do hlađenja. Svi predmeti koji se izrađuju u toj radionici replika su arheoloških artefakata koji su izloženi u Muzeju.
Impresionirani dragocjenom hrvatskom i svjetskom baštinom, nakon sat vremena, učenici su posjetili muzej koji se nalazi nekoliko koraka od Muzeja stakla, a u kojem su naučili da su naše pretpostavke o svijetu koji nas okružuje – samo pretpostavke! Posjetili su Muzej iluzija. Ovdje su u nešto opuštenijoj atmosferi i na zabavan način naučili kako su neke pretpostavke varljive npr. Vortex tunel u kojem je unatoč ravnoj i čvrstoj podlozi teško održati ravnotežu zbog zbunjujućih krugova koji se okreću oko podloge, tu su bile i razne instalacije npr. Iluzija stolice na kojoj veličina osobe ovisi o kontekstu koji nam sugeriraju okolni predmeti, mnogi su i “stavili glavu na pladanj”, nasmijali se svojoj slici u kaleidoskopu, čudili se slikama koje izvode prave trikove pred ljudskim očima, slikama prirode koje “pričaju svoju priču”, kosoj sobi te drugim eksponatima kroz koje su učenici na interesantan način da mnogo toga nije kakvim se čini. Predviđenih 35 minuta brzo je prošlo i prostor su morali prepustiti sljedećoj grupi.
Svoju su terensku nastavu učenici završili šetnjom najpoznatijom zadarskom ulicom Kalelargom uz nezaobilazni sladoled u slastičarnici Donat. Preostalo slobodno vrijeme do dolaska broda proveli su na gradskome trgu iz 1. stoljeća pr. Kr. ,Rimskom forumu, prepričavajući i sabirući dojmove uz prepričavanje smiješnih situacija koje su razrednicama promaknule.


































