2024-02-08 17:16:00 Izvanučionička nastava u Zadru Učenici trećeg razreda PŠ Kali bili su na izvanučioničkoj nastavi u Zadru 05. 02. 2024. Cilj nastave bio je upoznati poznate osobe zavičaja te kulturne i povijesne znamenitosti grada Zadra. Ishodi učenja: OŠ HJ A.3.6. Učenik razlikuje uporabu zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika s obzirom na komunikacijsku situaciju ( prepoznaje povijesne jezične dokumente i spomenike kao kulturnu baštinu mjesta/zavičaja). OŠ HJ C.3.3. Učenik razlikuje kulturne događaje koje posjećuje i iskazuje svoje mišljenje o njima (izražava svoj doživljaj kulturnoga događaja crtežom, slikom, govorom ili kratkim tekstom). PID OŠ A.3.2. Učenik prikazuje vremenski slijed događaja i procjenjuje njihovu važnost (uspoređuje način života ljudi u prošlosti i sadašnjosti promatranjem fotografija, gledanjem dokumentarnih filmova, posjetom muzeju i sl.). PID OŠ B.3.3. Učenik se snalazi u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa te analizira povezanost vremenskih ciklusa s događajima i važnim osobama u zavičaju (učenik istražuje značajne osobe i događaje iz zavičaja u prošlosti). PID OŠ C.3.1. Učenik raspravlja o ulozi, utjecaju i važnosti zavičajnoga okružja u razvoju identiteta te utjecaju pojedinca na očuvanje baštine (navodi značajne osobe i događaje iz zavičaja i objašnjava njihov doprinos zavičaju i stavlja ih u povijesni slijed; objašnjava i procjenjuje povezanost baštine s identitetom zavičaja te ulogu baštine na zavičaj). OŠ LK A.3.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje. OŠ LK C.3.2. Učenik povezuje umjetničko djelo s iskustvima iz svakodnevnog života te društvenim kontekstom (učenik opisuje djela kulturne i tradicijske baštine svog kraja te nalazi poveznice s društvenim kontekstom u kojem su nastala (način života, običaji). osr A.2.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. Osr B.2.1. Opisuje i uvažava potrebe i osjećaje drugih. Osr B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije. Osr C.2.1. Razlikuje sigurne od nesigurnih situacija u zajednici i opisuje kako postupiti u rizičnim situacijama. osr C.2.4. Razvija kulturni i nacionalni identitet zajedništvom i pripadnošću skupini.
U brodu su ponovili kako se treba ponašati na putovanju, u gradu, u muzeju i pripremili malene bilježnice u kojim će voditi bilješke. Tragom poznatih osoba zavičaja djeca su posjetila Perivoj Gospe od zdravlja koji se prostire između zadarskog Trga tri bunara i Crkve Gospe od Zdravlja. U njemu se nalazi šesnaest brončanih poprsja zaslužnih Zadrana pa se perivoj još naziva „perivoj od slave“. Fotografirali su se sa kipovima poznatih Zadrana. Mučilo ih je pitanje zašto među poznatim osobama nema žena. Kraćim razgovorom došli su do spoznaje da se žene u prošlosti nisu školovale i tako nisu imale priliku napredovati. Kratkom šetnjom uz obalu stigli su do Pozdrava Suncu. To je jedinstveni spomenik Suncu jer je izrađen od solarnih panela koji stvaraju svjetlosnu predstavu noću. Pozdrav Suncu se nalazi neposredno uz Morske orgulje. Osim Sunca gledajući od zapadne strane, a poviše Morskih orgulja nalaze se i ostali planeti Sunčevog sustava. Proučavali su kako nastaje zvuk u Morskim orguljama. Morske orgulje u Zadru jedinstveno su arhitektonsko ostvarenje, zanimljiv i originalan spoj arhitekture i glazbe. Zvuk tih orgulja nastaje pod utjecajem energije mora, odnosno valova te plime i oseke. Zadarski arhitekt Nikola Bašić je autor Pozdrava Suncu (2008.) i Morskih orgulja (2005.). Uživali su u Arheološkom muzeju i postavljali mnogobrojna pitanja o životu ljudi u prošlosti. Posjetili su stalnu izložbu crkvene umjetnosti Zlato i srebro grada Zadra. Puni doživljaja istraživali su ostatke rimskog foruma u Zadru, fotografirali crkve, kamene ulice i zapamtili naziv najpoznatije ulice u Zadru - Kalelarga ili Široka ulica. Nastava je bila zanimljiva i prošla je u trenu. Ostalo je još puno neistraženog što treba istražiti!
|
Osnovna škola "Valentin Klarin" Preko |