2022-03-18 08:40:27 Učenici osmih razreda obilježili Mjesec hrvatskoga jezika online satom u Institutu za hrvatski jezik i jezikoslovlje te prigodnim projektom na satu Hrvatskoga jezika “Hrvatske domoljubne pjesme” Na Međunarodni dan materinskoga jezika, 21. veljače, počinje Mjesec hrvatskoga jezika, manifestacija koju je 2014. godine pokrenuo Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, a završava na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika 17. ožujka. Prilika je to da sve kulturne, obrazovne i znanstvene ustanove raznim događanjima proslave mjesec u kojem se odaje počast hrvatskomu jeziku, jednom od najsnažnijih obilježja nacionalnoga i kulturnoga identiteta. Hrvatski je jezik tijekom povijesti bio i sinonim narodnosti i svojevrstan supstitut državnosti, dom u kojem se i u najtežim vremenima čuvala i očuvala nacionalna luč. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje u povodu završetka Mjeseca hrvatskoga jezika organizira internetska predavanja za sve osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj i u inozemstvu te za sve zainteresirane pod nazivom Sat hrvatskoga jezika u Institutu. I ove godine naši su se osmi razredi zajedno s profesoricom Lindom Kolega Babajko priključili predavanjima preko Zoom platforme. Poslušali su predavanja dr.sc. Branimira Brgleša „Najstarija hrvatska imena i prezimena“ te predavanje dr.sc. Dubravke Ivšić Majić „Odakle nam riječi“. Na predavanjima su naučili odakle dolaze riječi koje koristimo u hrvatskome jeziku, kako su nastala prva imena i prezimena, pojmove poput etimologije, tvorbe i sl. Nakon dvotjednog istraživanja 17. ožujka, na sam dan obilježavanja objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga jezika, kojim završava obilježavanje Mjeseca hrvatskoga jezika, učenici su predstavili projekt “Hrvatske domoljubne pjesme” koji su radili u skupinama. Ponuđene su im četiri pjesme i to pjesma Ljudevita Gaja "Horvatov sloga i zjedinjenje", ulomak iz poeme Grobničko polje Dimitrija Demetra, "Pjesma Hrvata", "Stara pjesma", Antuna Gustava Matoša i pjesma Slavka Mihalića "Prolazim Zrinjevcem, dotiče me more". Učenici su imali zadatak istražiti okolnosti u kojima su pjesme nastale, izdvojiti ključne motive i povezati ih s temom pjesme, izdvojiti i tumačiti pjesničke slike onim redoslijedom kojim se nižu u pjesmi, prepoznati i objasniti stilska izražajna sredstva, oblikovati osnovnu misao i potkrijepiti ju navodom te izdvojiti zanimljivosti o pjesniku. Predstavljanje je bilo zanimljivo i vrijedno jer su učenici još jednom zajednički slavili ljepote i vrednote hrvatskoga jezika, koji se, kako je to i davna i nedavna povijest pokazala, najbolje čuva proučavanjem, učenjem i poučavanjem. Upravo je ljubav spram hrvatskoga jezika njegovih govornika najveći jamac njegove opstojnosti i trajnosti. |
Osnovna škola "Valentin Klarin" Preko |